Hoe bereid jij je optimaal voor op de Bosmarathon?

Op 29 september 2024 wordt het startschot van de Bosmarathon gegeven.
Op deze pagina geven we tips om je wedstrijd optimaal te kunnen afwerken.

Hoe bereid ik me voor? 💪

Info.

Bij onze partner Bar Fit bereiden ze je tot in de puntjes voor op elke loopuitdaging. Je lokale atletiekclub, zoals Lebbeekse AC, biedt mogelijk Start to Run-sessies aan.


Sharing is caring ❤️ Wordt lid van onze Bosmarathon Strava-club!

Onze partner Bar Fit biedt een “Runner’s Course” aan. Je krijgt er loopbegeleiding op maat met wekelijkse bijsturing, analyses van trainingen en trainingschema. In een uitgebreider pakket kan je kiezen voor actieve coaching i.f.v. loopdrills, core stability en blessurepreventie.

Voorbereiden bij Bar Fit »

Met welke schoenen loop ik?

Om tot een goede tijd te komen, dien je het juiste schoeisel aan te binden. De Bosmarathon gaat over een verhard parcours. Je gebruikt hierdoor best normale wegschoenen en geen specifieke trail-schoenen.

Onze partner All4Running heeft twee handige filmpjes beschikbaar die je in de juiste schoen helpen:

👟 Op het YouTube-kanaal van All4Running kan je bovendien een heleboel schoenenreviews terugvinden.

Op zoek naar het juiste paar schoenen? All4Running heeft een handige online tool om de juiste schoenen te selecteren.

Advies op All4Running »

Elke Bosmarathon-deelnemer krijgt een € 10 waardebon bij All4Running!

Wat eet ik tijdens de wedstrijd? 🍌

Video over voeding.

Op deze pagina kan je onder “Extra wedstrijdinfo” terugvinden wat je kan terugvinden in onze bevoorradingsposten.


Nood aan begeleiding? Bij onze partner Bar Fit kan je terecht bij een diëtist die samen met jou je noden bekijkt.

Onze partner WCup bied je tijdens de Bosmarathon isotone sportdranken aan in de bevoorradingsposten. Naast sportdrank heeft WCup ook uitstekende energy bars in het gamma zitten.

Shop op WCup »

Welke kledij draag ik?

Hou goed in de weersvoorspelling goed in de gaten. De correcte kledij dragen zal namelijk je prestatie beïnvloeden.
Kleed je je te warm aan, dan zal je transpireren en dus meer vocht verliezen. 🥵 Kleed je je daarentegen te koud, dan zal je lichaam extra energie verliezen om je warm te houden. 🥶

All4Running heeft 2 filmpjes beschikbaar met uitleg:

Tip: Een goede wedstrijd-tip is om iéts “te koud” aan de start te verschijnen. Eens je inspanning begonnen is, krijg je het namelijk sowieso warmer.

Op zoek naar de juiste kledij? Onze partner All4Running heeft alles in huis om je de meest kwaliteitsvolle outfits aan te meten.

Shop op All4Running »

Hoe vermijd ik blessures? 🤕

Video over stabilisatie en sretching.

Slapen, rusten & taperen. Slapen is ook een training.

Volg de tips van onze partner Bar Fit om optimaal aan de start te verschijnen.

Meer info over Bar Fit »

Ken het parcours

Video parcours.

🗺️ Klik hier om naar de wedstrijd-pagina te gaan.

Zin om de theorie in praktijk te brengen?

Ik schrijf me in »

Facebook Instagram TikTok Strava Map Download Email Bib Drink Km Voucher Shower Safe RedCross Animation Surface Location Tent Medaille Document Cadeau Ster